Arborele Vieţii în 70 de lucrări

Un eveniment cultural de exceptie a avut loc joi, 19 iunie 2014, la Muzeul de Artă din Piatra Neamţ – “Arborele Vieţii” a fost numele expoziţiei realizată de Asociaţiile Culturale “Temeiuri” şi “Cetatea Neamţului”. Amfitrionii Răzvan Paul Mihăescu şi Lucian Corneliu Agăleanu au adus în faţa publicului nemţean iubitor de frumos 70 de lucrări de pictură şi grafică, toate legate de tema vieţii simbolizată de arborele la care ne raportăm mereu, expoziţie itinerată la Piatra Neamţ de la Sala Brâncuşi a Palatului Parlamentului.

Printre participanţii ai căror lucrări pot fi văzute până pe data de 10 iulie remarcăm prezenţa artiştilor: Viorel Marginean, Dumitru Câmpeanu, Petre Lucaci, Marilena Preda Sanc, Lucian Rusu, Dumitru Munteanu, Lucian Butucariu, Ana Rus, Csaba Fazakas (Austria), Romeo Liberis, Stefan Telmuş, O Lebejoara (SUA), Nicu Zîmbroianu, Vasile Cel Mare, Doru Drăguştin, Răzvan Paul Mihăescu, Bogdan Holjbotă, Dumitru Bezem, Laurenţiu Dimişcă, Ciprian Istrate, Mircea Ciacâru. Cuvinte pline de miez au spus, la deschiderea acţiunii de la Piatra Neamţ, Emil Nicolae, Mihaela Verzea, Violeta Dinu, Dorin Nicola şi Lucian Corneliu Agăleanu.

 

De la Arborele din Vechiul testament la cel de la Voroneţ

După temele edițiilor precedente, “Atingeri și semne” – 2010, „Calea cunoașterii Calea iubirii” – 2011, „Heraldica luminii” – 2012, „Muzica elementelor primordiale” – 2013, genericul propus anul acesta, „Arborele / Pomul Vieţii” are, după cum precizează criticul George Radu Serafim, membru în Comitetul de Organizare: “o sumă de interpretări şi accepţiuni pornind de la cele mai simple, de pildă mesteacănul sau tuia, şi ajungând la cele mai sofisticate, cum ar fi cele derivate din Vechiul Testament sau din Apocalipsă, şi aceasta dacă nu putem trece peste interpretarea cabalistică a Arborelui Sefirot sau a Arborelui lui Iesei – motiv iconografic a cărui amploare în pictura eclezială moldovenească încă din secolul al XVI-lea este unică în lume, acum şi în patrimoniul UNESCO – Voroneţ, dar şi Humor sau Moldoviţa. Să mai amintim de simbolistica legată de tema propusă a cărei vechime este multimilenară, cum ar fi spre pildă arborele prezent în reprezentările cavalerilor traci, sau a celei legate de imaginea crucii pe care a fost răstignit Iisus.

“Pomul este un simbol al vieții năvalnice, este, până la urmă, semnul umanității”, susţine academicianul Răzvan Theodorescu.

Un fenomen pâlnie!

Cuvintele criticului de artă Pavel Șușară punctează şi ele simbolistica aparte a temei: “un fenomen ce se manifestă în formă de pâlnie. Expoziția nu închide, ci deschide. Și absoarbe noi oameni. Este însăși nevoia de coagulare, de construcție în funcție de niște valori pe care le pierdem, din păcate, în istoria mică, în imediat”.

„După cum se poate vedea, nu este o îngrădire ci o provocare pentru artişti, o provocare care poate fi extrem de bine recepţionată şi de către publicul tradiționalelor deja Saloane de artă ce reprezintă <<Temeiurile>> unei încrederi în ceea ce înseamnă spiritualitatea românească”, completează Radu George Serafim.

vestea.net





 

 

One thought on “Arborele Vieţii în 70 de lucrări

  1. Razvan Paul MIhaescu este un impostor fost colaborator/agent infiltrat si pe statele de plata ale Securitatii ceausiste (Conform CNSAS), intrat in Uniunea Artistilor Plastici in 1986 cu presiune de la Securitate unde servea drept turnator de peste 10 ani cu misiune printre artistii plastici, nu a absolvit nicio alta scoala decat Liceul Tonita, si a devenit penal prin declaratii false obtinand certificat de „revolutionar” de pe urma caruia a profitat la maximum inca de la inceputul anilor 90. Contractele castigate dubios pentru lucrari cu Primaria Capitalei au fost semnate in anii penalului primar Oprescu prin sistemul de spagi si interventii de tip mafiot-securistoid. Este o rusine ca un asa impostor penal, incult, mitoman si bolnav de schizofrenie este trecut in randul artistilor plastici !

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.